fredag 28 februari 2014

                När lusten för rally försvann.

                                                                
Ja när krutröken lagt sig lite efter vinterns förföljelse av Voc-mekonomen Rally från SBF så upptäckte jag en ny känsla inför vintersäsongen av min älskade sport. Jag hade tappat min motivation att tävla.

Detta trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva, men jag hade fel. Tyvärr så hade vissa herrar efter sitt obegripliga beteende utrotat min tillit som jag haft till mitt förbund under nästan 10år.

Man ger sig helt ogenerat på sveriges största klass och STJÄL reglementet. Alla som håller på med någon idrott eller verksamhet förstår ju vart detta pekar. Enligt min syn på detta så är rallynoterna skrivna rakt ner i fördärvet utan varningar. Att två stycken adjungerande förståsigpåare får sitta och hitta på och spekulera om svensk rallys framtid ser jag som patetiskt.

Titta på det senaste året. Man skapar grupp-F,svartmålar hela voc-ledningen och dumförklarar alla som har något med dessa att göra, skapar en klubb för inbördes beundran på facebook (Rädda svenk rallysport), oliktänkande förlöjligas och hotas med uteslutning ur gruppen, man beter sig väldigt illa verbalt gång på gång för att senare skylla på sitt dåliga humör och ta tillbaka alltman sagt. Och inte minst så mailbombar folk med annan åsikt.

En fundering bara. Undrar om SBF valt att alliera sig med problemmakarna och om man i så fall ser de konsekvenser detta har givit oss aktiva. Blir det ingen ändring så går bilsporten i Sverige mot en mycket mörk framtid. Men i april så är det förbundsmöte i min hemstad Sundsvall. Då tror jag att mycket av detta trubbel kommer att sopas ut på trottoaren av nya styrelsen.

Nu tar vi fart mot sommaren med ny motivation och nya utmaningar.


Inga kommentarer: