
Dagen kom när Olle Jonsson (Olle J Bilteknik) dök upp i mitt garage. Viken otrolig energi det blev. Arbetet tog en enorm fart, och här håller Olle som bäst på att svetsa fötter till buren. Detta efter en stor ansträngning med dessa asfaltmattor som sitter överallt.

Sen kom vi till inpassningen av buren. Jag är enormt glad att jag inte behövde göra detta ensam. Detta påminde om att försöka få in en elefant i en hundkoja, men efter ett stort mått tålamod så fick vi in buren in bilen. Och nu förstår man ju var pengarna sitter.
KBT Safety kan verkligen det där med passform. Den satt som gjuten i bilen.

Lite darrigt var det ju, man fick ju bara en chans. Men Olle hade en mall med sig i form av en färdigkapad bräda. Men mycket mätning blev det.

Elbiten fick pappa Stefan ta hand om. Det kopplades om en hel del, men det blev kanon till slut. Mycket el som inte behövdes rensades bort, mycket mer än jag trodde. Boxarna från
MPRE (Mikael Pettersson Racing Equipment) monterades på plats. Värmekranen byttes efter konstaterat läckage.

Nu sitter bågen på plats. Återigen vilken otrolig passform.

Brädan skulle nu in. Kolla utrymmet vid toyotastagen, det knastrade gott i plasten när vi bröt den på plats. Men in kom den.

Nu började den mödosamma monteringen av inredningen. Efter goda tips från Olle så fick jag till slut in sätesryggen på ett mycket fint sätt. Utan att klippa sönder tyget!!
Ny väntar Siljasvängen 100605 härnäst, så nu blir det service av gamla Bettan LBA 451. Sen får vi se vad det blir för placering? VI GÅR FÖR VINST!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar